בית הספר הבינלאומי למודעות עצמית

מדריך מעשי ללימוד מדיטציה

מדיטציה היא תרגול עתיק יומין שיכול לעזור להפחית מתח, לשפר את הבריאות הנפשית ולשפר את המודעות העצמית. אם אתם חדשים במדיטציה, זה אולי נראה קשה ללמוד, אבל זה למעשה תרגול מאוד פשוט אבל מעל הכל מאוד שימושי. הנה מדריך מעשי למדיטציה.

במדריך זה, נראה לך כיצד להתחיל את תרגול המדיטציה היומי שלכם: 

  1. למדיטציה יכולה להיות השפעה חיובית על הבריאות הגופנית. זה יכול, למשל, לסייע בהורדת לחץ דם, לשפר את איכות השינה, להפחית כאבים כרוניים ולשפר חסינות. מדיטציה יכולה לסייע בהפחתת מתח, שעלול לגרום למגוון בעיות בריאות גופניות כגון מחלות לב, בעיות עיכול והפרעות שינה.
  2. בחרו תנוחה נוחה: מיצאו תנוחה נוחה שבה אתם לא זזים יותר מדי או אפילו טוב יותר לא זזים בכלל. אתם יכולים לבחור לשבת בכיסא, על הרצפה עם רגליים משוכלות, על כרית מדיטציה. הקפידו לעמוד ישר, עם גב ישר אך לא מתוח.
  3. לנשום עמוק: לנשום עמוק ולהירגע. נסו להתרכז בנשימה מבלי לשנות אותה ובכך להרפות את כל הגוף.
  4. התמקדו ברגע ההווה: נסו להתמקד ברגע ההווה והרפו מהמחשבות שעוברות בראשכם. התמקדו בנשימה שלכם ואם המחשבה שלכם נודדת, אל תדאגו, זה נורמלי. כל שעליכם לעשות הוא להחזיר את תשומת הלב שלכם לנשימה שלכם.
  5. תרגול באופן קבוע: מדיטציה דורשת תרגול והתמדה. התחילו במפגש קצר, אם אתם מתחילים התחילו עם 5-10 דקות ביום והגדילו את משך הזמן בהדרגה ככל שתרגישו נוח יותר, עד שתגיעו לפחות ל-21 דקות.
  6. אל תשפטו: אל תשפטו את עצמכם אם אתם לא יכולים להתרכז או אם המחשבות שלכם נודדות. מדיטציה אינה תחרות, ולכן אין צורך לשפוט את עצמך או אחרים.
  7. ניסוי עם טכניקות שונות: קיימות טכניקות מדיטציה רבות זמינות, כגון מדיטציה מודרכת, הדמיה, מדיטציית מנטרה ואחרות. בחרו את הפלטפורמה המתאימה לכם, כגון בית הספר הבינלאומי למודעות עצמית. ניסוי בטכניקות שונות יעזור לכם למצוא את הטכניקות המתאימה לכם ביותר.
  8. להודות בכל פעם שאתם מתאמנים: להודות לעצמך לאחר כל מפגש מדיטציה יכול להיות דרך עוצמתית להעצים את התרגול שלכם ולהרגיש אסירי תודה על הזמן שאתם מבלה עם עצמכם. בנוסף, הכרת תודה יכולה לעזור להפחית מתח ולשפר את מצב הרוח הכללי
  9. רק בסוף, אם תרצו, רשומו ביומן את מה שלמדתם, כדי להדגיש את המודעות שרכשתם, כדי להשאיר סימן למה שחוויתם.

זכרו שמדיטציה היא זמן לעצמכם, להתחבר לעצמכם ולשלווה הפנימית שלכם. תרגול מדיטטיבי יחד עם הכרת תודה יכול לעזור לגבש את הקשר הזה וליצור תחושת רווחה מתמשכת. אנחנו מחכים שתתאמנו ביחד!

up