בית הספר הבינלאומי למודעות עצמית

הכרת התודה של כאן ועכשיו: איך להעריך את הרגעים הקטנים של החיים

קודם כל, חשוב למצוא מקום שקט ושליו בו תוכלו לשבת בנוחות. לאחר שמצאת את המיקום הנכון, אתה יכול לעצום את העיניים ולהתמקד בנשימה שלך, מנסה להירגע לחלוטין. בשלב זה, אפשר להתחיל להתמקד בדממה, לדחוף את הרעשים החיצוניים כדי לנסות לתפוס את הצליל הפנימי. זה עשוי לקחת קצת זמן ותרגול, אבל עם הזמן אתה יכול להיות רגיש יותר ויותר לנוכחות. 

אבל מהי בעצם הכרת תודה? הכרת תודה היא תחושת הערכה על מה שיש לנו בחיינו. זה יכול להיות כל דבר, החל מדברים חומריים כמו בית, אוכל וביגוד, למערכות יחסים, חוויות ורגשות חיוביים. הכרת תודה גורמת לנו להרגיש טוב, גורמת לנו להעריך את הדברים שאנו לוקחים לעתים קרובות כמובנים מאליהם, ועוזרת לנו לראות את החיים באור חיובי יותר.

יש הרבה יתרונות בלהיות אסיר תודה. מחקרים מדעיים הראו שהכרת תודה יכולה לשפר את הבריאות הנפשית והפיזית, יכולה להגביר את ההערכה העצמית והאושר, יכולה להפחית מתח וחרדה, יכולה לשפר את איכות השינה ואף להגביר את האנרגיה. בנוסף, הכרת תודה יכולה לשפר מערכות יחסים ולהגביר את הנדיבות והאדיבות כלפי אחרים.

אבל איך נוכל לטפח הכרת תודה בחיי היומיום שלנו? הנה כמה דרכים לתרגל הכרת תודה:

  1. קחו יומן – הכרת תודה. בכל ערב, הקדישו כמה דקות לרשום שלושה דברים שהייתם אסירי תודה עליהם באותו היום. זה יעזור לכם להתמקד בחיוביות ביום שלכם ולהעריך את הדברים שאתם עלול לקחת כמובן מאליו.
  2. הביעו את הכרת התודה שלכם לאחרים. תנו לאנשים בחייכם לדעת כמה אתם מעריכים את מה שהם עושים עבורכם ואיך הם גורמים לכם להרגיש. אתם יכולים לכתוב מכתב תודה או לשלוח הודעת תודה
  3. חפשו את החיובי במצבים קשים. גם במצבים קשים, לעתים קרובות יש דברים חיוביים להעריך. נסו למצוא את ההיבטים הללו ולהתמקד בהם במקום בשלילי.
  4. בצעו קצת עבודת התנדבות. עזרה לזולת היא דרך מצוינת לטפח הכרת תודה. כאשר אנו רואים את הקשיים של אחרים ועוזרים להם למצוא פתרונות, אנו יכולים להעריך יותר את חיינו ואת הדברים שיש לנו.
  5. קחו הפסקה וההעריכו את מה שיש לכם. לעתים קרובות אנו כה מרוכזים בעתיד ובמה שאנו רוצים להשיג עד שאנו שוכחים להעריך את מה שכבר יש לנו בחיים. עצרו והרהרו בכל הדברים שאתם אסירי תודה עליהם בחייכם.

אבל מה עוזר, יותר מכל, לטפח הכרת תודה בחיים ולכל החיים?

מודעות לרגע הנוכחי. לעתים קרובות אנו כל כך עסוקים בחיי היומיום שלנו, עד שאיננו מבינים עד כמה הרגע יקר.

תרגול המודעות העצמית עוזר לנו לשים לב לכאן ועכשיו, ברגע הנוכחי, מבלי לשפוט או לנתח את המחשבות והרגשות שעולים. זה מאפשר לנו לחוות את הרגע הנוכחי ולהעריך את הדברים הקטנים בחיים.

הנשימה היא כלי רב עוצמה לתרגול מיינדפולנס. לקחת כמה דקות ביום כדי להתמקד בנשימה ולהתבונן בזרימת הנשימה יכולה להיות חוויה מאוד מרגיעה ומתגמלת.

 

תרגול הכרת תודה כאן ועכשיו עוזר לנו להעריך את הדברים שיש לנו בחיים ולהיות מאושרים. זה מאפשר לנו לראות את היופי בדברים הקטנים בחיים, כמו חיוך, שקיעה או כוס מים קרה. זה עוזר לנו לאמץ את ההווה, לקבל את הדברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם ולהעריך את מה שיש לנו בחיינו. לכן היא מאפשרת לנו להיות מאושרים ומסופקים יותר, ללא קשר לנסיבות החיים.

 

הקדשת זמן להתמקד כאן ועכשיו יכולה לשפר את בריאותנו הנפשית והפיזית ולהכניס תחושת שלווה והכרת תודה לחיינו. זה דורש קצת מאמץ, אבל היתרונות שמגיעים עם זה בהחלט שווים את זה.

לנסות בכדי להאמין 

up